Ny version

Hej!
Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, min kamera bråkar med mig och då tappar jag sugen på att blogga ;)
Men nu hörrni har jag uppdatering ska ni veta.

I lördags bjöd jag på en Bakverksbuffé, jag tänkte dela med mig av alla godsaker.

Först ut är min version av schackrutor.

Jag tycker faktiskt att schackrutor är underskattade, dom är fina och goda.
Men istället för att köra på det gamla vanliga utseendet på schackrutor så gjorde jag "Schacksnurror" ;)







Jag följde receptet som finns i Sju sorters kakor.

Schacksnurror

175 grader

Deg

100 gr smör

2,5 dl vetemjöl

0,5 dl strösocker

0,5 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker

1 msk kakao

Gör så här:

  1. Blanda alla ingredienser förutom vaniljsockret och kakaon till en smet.
  2. Dela upp smeten i två delar: blanda i vaniljsocker i den ena delen och kakao i den andra.
  3. Kavla ut vaniljdegen som en rektangel och gör samma med kakaodegen, lägg sedan kakaorektangeln över vaniljen och rulla sedan ihop som en rulltårta.
  4. Skär längden i ca 0,5 cm tjocka kakor som du lägger ut på plåt med bakplåtspapper.
  5. Grädda mitt i ugnen i 175 grader, 7-10 minuter.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka kalasade du med då?

2011-03-23 @ 17:06:53
URL: http://honesto.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vi kalasade med Davids chalmers kompisar och systrarna.

2011-03-23 @ 22:36:41
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0