Världens godaste Muffins!

Nu ska ni få ta del av mitt absoluta favoritrecept när det gäller muffins.
Dessa underbara skapelser är så fluffiga och saftiga så det är inte riktigt klokt, nybakta som upptinade.

Jag hittade detta receptet hos denna bloggen

Men jag har ändrat i receptet lite.

Bananmuffins med kokos

150 gr smör
2 dl strösocker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
0,5 dl mjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1-2 bananer
0,5 dl kokos


Gör så här:

* Sätt ugnen på 200 grader.
* Vispa smör och socker pösigt.
* Rör i äggen.
* Tillsätt vaniljsocker och mjölk.
* Blanda mjöl och bakpulver, rör i smeten.
* Mosa bananerna och blanda i dem tillsammans med kokosen.
* Fyll formarna till 2/3 med smet.
* Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.

Banan och kokos gifter sig med varandra otroligt fint och om du sedan vill lägga i en valnöt eller en liten bit vitchoklad i muffinsformen innan du skjutsar in den i ugnen så är det fritt fram för det är också väldigt gott.

Hoppas ni kommer gilla det precis lika mycket som jag :)


Den ser kanske inte ser så rolig ut men med lite frosting på toppen och lite dekoration så får den liv i sig ;)
Men det är ju smaken som räknas eller hur ;)

 


Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Låter väldigt smarrigt!

2011-07-23 @ 20:12:22
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0