Emelie Testar



Idag på jobbet så fick vi in lite olika brödmixar, jag har bara testat brödmix en gång tidigare och det var för många år sedan.
Denna gången testade jag Finax brödmix, solrosbröd.
Jag gjorde en väldigt stor rund limpa och 8 mindre frallor av degen.
Resultatet var väl inget "Wow"-igt men samtidigt förstår jag att det måste vara väldigt smidigt för dom som inte är så vana vid att baka bröd.
Dock tror jag att det var sista gången jag testar denna brödmix, jag gillar mina "egna" bröd bättre, dessa påminde mer om Scones.

Men, för ca.20:- så får du ju 2 helt okej brödlimpor och det enda du behöver lägga till är 5,5dl ljummet vatten.

Så.... är du ovan brödbakare, GO FOR IT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0