Passion för mat

Idag begav jag mig till Eriksbergshallen för att besöka Passion för mat mässan som pågår hela helgen.
Jag kom dit en halvtimme efter att dom öppnat dörrarna och fick stå i kö ca. 10 min innan jag fick komma in, medan jag stod i kön så kom det fram en kvinna som bjöd på kött, hur gott som helst, kött från argentina.
Väl inne i lokalen fanns det otroligt många montrar med massor av olika råvaror.
Mest var det nog av ost och olivolja, men det fanns också mycket kött, korv, honung, bröd, kaffe, vin, öl, fisk, choklad, thé osv osv :)
Längst in i lokalen stod Leif Mannerström och lagade någon god mat, det var jättemycket folk så jag orkade inte knö mig in i gruppen av människor.
Några kap gjordes iallafall och mycket provsmak blev det också.
Jag är mycket nöjd med mitt besök där och kommer absolut åka dit nästa år igen.


Här är mina fynd på mässan.


Honung i smak av Fläder & Champagne samt Punschhonung.


Öländska bönchips gjorda på bruna bönor, inga tillsatser och så rackarns goda.


En jäkligt suddig Leif Mannerström &co'


Kommentarer
Postat av: Helena mitt i smeten

Jag hade tänkt gå på mässan imorgon. Vad kul att du tyckte den var bra, nu ser jag ännu mer fram emot morgondagen!

2011-02-25 @ 19:18:14
URL: http://www.helenasmat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0