Uppdatering

Hej alla!
Nej inga nya tårtor idag utan jag hade tänkt att ge er ett vanligt inlägg med uppdateringar från hur det går i skolan.

Jag började i början av augusti på Burgården i Göteborg, Café & Kallkök, jag ÄLSKAR skolan.
Måndag vecka 40 börjar min första praktikperiod (4 veckor) och då ska jag vara på ett litet café där dom även har bageri, så då blir det nog lite blandade uppgifter, allt från att baka bröd, kakor, till kassan och espressomaskinen (scary).

Jag har gått ungefär 7-8 veckor i skolan och har redan hunnit avsluta 2 kurser (Kallkök grund och Restaurang Konditori), konditorikursen var helt underbar, har lärt mig otroligt mycket av vår lärare Kjell.

Nu går vi intensivkurs i Bageri A, vi ska ha gjort klart hela kursen på 3 veckor och har bara 1 vecka kvar.
I början när vi startade den kursen så var jag skrajj som sjutton, jag trodde aldrig jag skulle klara av något av det vår lärare visade oss, men nu börjar jag komma in i det hela och jag tycker det är roligt (men intensivt och tufft). När vi har bagerikursen så börjar vi kl.6:15 och har 6 timmars lektioner, det är väldigt tufft måste jag säga men samtidigt så lär jag mig så otroligt mycket.

Jag känner att detta verkligen är min framtid, jag suger in all info jag får och längtar tills jag får testa på att jobba med detta.

Min klass är den mest underbara som finns, vi är 17 personer i klassen, 16 tjejer och 1 kille. Sedan så är det en otrolig blandning av nationaliteter bla. Ryssland, Malaysia, Kina, Thailand, Kuba, Bolivia & Nya Zeeland. Väldigt cool mix :)
När jag tänker på hur kort tid det faktiskt är kvar med klassen (ca.4-5veckor) så blir jag väldigt sentimental, jag älskar verkligen klassen och känner att jag kommit de flesta väldigt nära.
För nu vecka 40 så blir det 4 veckors praktik, sedan tillbaka till skolan i 2 veckor och efter dessa 2 veckorna går vi på yttligare 4 veckors praktik. Sen e det mer eller mindre slut på utbildningen. *Suck*
Mixade känslor :)

Min underbara klass.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0