Fläskfilérätt du inte kan få nog av!


Jag har lagt kantareller på fläskfilén & nu ska den bara in i ugnen en kvart så är den klar.


Här har ni en rätt som är så god, oh så god, det är min älskade mamma som gett mig detta receptet från början.
Ikväll ska jag ha tjejkväll här och då ska jag bjuda mina tjejer på denna rätt.
Om ni gillar vitlök och fläskfilé så kan jag GARANTERA att denna rätt kommer gå hem även i erat hushåll.
Jag har lagt upp detta receptet på Matklubben och har över 32.000 visningar på detta recept och många många måååånga glada kommentarer av mätta magar ;)

Ingredienser:

500 gr fläskfilé
2,5 dl creme Fraiche Tomat & Basilika
2,5 dl creme Fraiche Franska Örter
2 msk tomatpuré
3 msk mangochutney (kan uteslutas)
2 vitlöksklyftor
1 krm cayennepeppar
1 krm svartpeppar
Valfri mängd champinjoner

 
Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader
Rengör fläskfiléen och skär den i bitar
Bryn fläskfiléen i stekpannan och peppra med svartpeppar
Lägg fläskfiléen i en ugnssäkerform
Stek champinjonerna och lägg dessa över fläskfiléen
Blanda de båda creme fraicherna tillsammans med tomatpuréen, pressad Vitlök, cayennepeppar och ev mangochutney.
Häll detta över fläskfiléen och champinjonerna.
Ställ in ugnsformen i ugnen i 15 minuter
Klart!!

Om man vill ha mycket sås så dubbla satsen med creme fraicheblandningen.

Kommentarer
Postat av: Louise

hej min sötmos! Du har fått en award till! =) På min blogg.

2010-02-12 @ 16:08:08
URL: http://zazoula.blogg.se/
Postat av: cilla

det verkar ju supergott, tack för att du delar med dig. tack för awarden, jättegulligt.trevlig alla hjärtans dag, glöm nu inte att njuta av den mysiga

söndagen innan vardagen tittar in igen.

kramisar



2010-02-14 @ 12:12:47
URL: http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0