Älskade Fluff



Jag bara älskar det här med Fluff.
Det blir så himlans gott!
Min absoluta favorit är Dumle, fast jag ska testa mig på så många olika sorters fluff jag bara kan.
Det är ju så simpelt.
Jag tycker att ni ska testa detta, ni behöver inte ha det som fyllning i en tårta, utan ni kan ha det att dekorera muffins med eller varför inte till fruktsallad?

Det du behöver är:
3 dl vispgrädde
180gram dumlekolor

Mer än så behöver du inte.
Börja tillaga dagen innan du ska använda fluffet.
Häll grädden i en kastrull och ha väldigt låg värme på plattan, 2an brukar jag köra på.
Tänk på att grädden absolut inte får koka.
Sedan lägger du i dina delade dumlekolor i grädden och rör runt och runt och runt, det får inte fastna i botten av kastrullen.
Sedan när kolorna är smälta så tar du och häller grädden i en skål och ställer i kylen över natten.
Sedan på morgonen är det bara att vispa upp det och njuta av det goda fluffet du gjort.



Till tårtan jag gjorde igår så gjorde jag Lakritsfluff, då använde jag såna där lösgodis LakritsFudge och smälte i grädden, mycket enkelt, blev härlig svart färg :)



Så komigen nu, köp ert favoritgodis och gör fluff...

...fast det glömde jag att säga, ska ni använda Gelégodis t.ex ahlgrensbilar, så måste ni ta mindre godis, ca.80gram för det är gelantin i godiset och det blir inte lika lätt att vispa dagen efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0