Chokladmuffins



Idag kommer min goa vän Maria hit.
Jag har bakat chokladmuffins till henne.
Hoppas dom blir goda :)
.. Dom ser minst sagt goda ut iallafall.



Recept:

Ingredienser

30-90 g Philadelphia Cream Cheese
2 msk strösocker
2,4 dl vetemjöl
1,2 dl strösocker
3 msk kakaopulver
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 vispat ägg
1,2 dl mjölk
0,8 dl matolja
Florsocker

Gör så här

Blanda cream cheese och 2 msk strösocker i en liten skål tills blandningen är ljus och luftig.
Sätt skålen åt sidan.
Rör ihop vetemjölet, strösocker, kakaopulvret, bakpulvret och saltet i en stor skål.
Gör en grop i blandningen.
Blanda det vispade ägget, mjölken och oljan.
Häll äggblandningen i gropen (av de torra ingredienserna).
Rör med några snabba drag ihop blandningen (den ska vara lite klumpig).
Skeda upp 2 msk av chokladblandningen i varje muffinform.
Lägg i ca 1 tsk av cream cheese och avsluta med resten av chokladblandningen.
Grädda mitt i ugnen i ca 20 min, 190°C.
 Pudra med florsocker om du vill förhöja synintrycket.

Recept från: Matklubben

Jag ändrade receptet lite, jag tog lite apelsinskal i philadelphia-blandningen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Dom ser mumsiga ut! Men du behövde ju inte baka till bara mig din tok ;)

Men nu eftersom dom är klara får jag väl äta då då:P

Hihi!

see you soon babe!

2010-01-03 @ 15:30:38
URL: http://honesto.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jääävlar va goda de ser ut!

2010-01-04 @ 14:52:36
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Anna

Dom ser väldigt goda ut mums

Vart har du köpt det fina fatet?

2010-01-05 @ 22:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0