Cakepop

Idag har jag vågat testa något nytt.
Cakepop.
Kak-klubba

Jag gjorde dessa med Singoalla Lakrits, köpte dom kakorna för 1:- på jobbet.
Resultatet blev löjligt goda.






Receptet:
1 paket singolla (du kan välja ballerina om du känner för det, bara det är fyllning i kexen)
100 gram Philadelphiaost
150 gram vitchoklad
Grillpinnar

Mixa kakorna till smulor.
Tillsätt osten och blanda väl.
Ställ i kylen en stund (blir lättare att jobba med då)
Smält chokladen och färga om du vill.
Rulla degen till små bollar och sätt dom på grillpinnar.
Doppa dom i chokladen och smycka ut dom hur du vill.
Lättast att förvara dom när dom torkar är antingen fylla ett glas med socker och sätt ner pinnarna där i.
Eller så gör ni som jag, köper oasis och sätter ner dom där i.



Kommentarer
Postat av: Jennie/ vanillasky

Ohhh... Recept pliiiiz! :D

2010-02-26 @ 17:52:36
URL: http://vanillaskykitchen.blogspot.com
Postat av: Pappa

Emelie, flytta hem igen! Sånt där får jag inte av din mamma..........

2010-02-26 @ 18:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0